تور مالزی - تور سنگاپور - تور مالزی سنگاپور
تور مالزی ، تور سنگاپور ، تور کوالالامپور

دریاچه های مالزی

دریاچه های موجود  مالزی, از جمله مناطق مهم برای گردشگری هستند. مهم ترین دریاچه مالزی قسمت شبه جزیره ای (غربی) آن واقع اند که عبارتند از:

دریاچه کنیر (Kenyir)

این دریاچه  ایالت ترنگانو شرق مالزی غربی, واقع شده است. وسعت آن 260 کیلومتر مربع و بزرگ ترین دریاچه ی مصنوعی جنوب شرقی آسیاست که در سال 1985 با ساختن سد بر روی رودخانه ی کنیر ایجاد شده است. این دریاچه مکانی آرام و زیبا برای ماهیگیری و استراحت است.

دریاچه ی برا (Bera)

بزرگ ترین دریاچه ی طبیعی مالزی است. طول این دریاچه 35 کیلومتر و عرض آن, 20 کییلومتر است و بسته به حجم آب  فصل های مختلف بین 260 تا 275 کیلومتر مربع وسعت دارد. این دریاچه جنوب غربی ایالت پاهانگ واقع است.

دریاچه ی چینی (Chini)

این دریاچه مجموعه ای از دوازه دریاچه ی کوچک متصل به هم در ایالت پاهانگ و دومین دریاچه آب شیرین بزرگ مالزی است. منظره ی تابستانی این دریاچه , هنگامی که نیلوفرها بر سطح آن شکوفه می کنند, بسیار زیباست.

دریاچه تمنگور (Temenggor)

این دریاچه با مساحت 152 کیلومتر مربع دومین دریاچه ی مصنوعی بزرگ شبه جزیره ی مالزی  ایالت پراک بوده که جزیره ای نیز دارد.

دریاچه ی پدو (Air Pedu)

دریاچه ی پشت سدی است, ایالت کداح (Kedah) در شمال شبه جزیره و  پنج کیلومتری مرز تایلند, واقع است و منطقه ای حدود 75 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

علاوه بر این ها می توان از دریاچه ی مودا  که حاصل رودخانه ای به همین نام در ایالت کداح است, و نیز دریاچه ی کنرینگ (Kenering)  ایالت پراک و دریاچه ی زیبای باتانگ آی (Batang Ai)  یک پارک ملی به همین نام  ایالت ساراواک نام برد.



ارسال توسط تور مالزی

صفحه قبل 1 صفحه بعد